Podejrzewam że masz przywieszający się lub zalepiony brudem wtryskiwacz, może jest bardzo brudny. Kiedy podnosisz obroty podaje więcej paliwa i może jest mu łatwiej prawidłowo rozpylić dawkę paliwa. Spróbuj 2 kolejne zbiorniki przejechać na tym środku (1szt na 1 zbiornik paliwa, wyjeździj oba nawet jeśli będzie poprawa przy pierwszym) aby go wyczyścić
https://regeneratory.pl/ukl-paliwowy/56-atomex-multi-cleaner-diesel-250ml.html jeśli to zabrudzenie to problem powinien ustąpić, jeśli wtrysk jest uszkodzony to może być za późno(ale spróbować nie zaszkodzi). Jak pomoże dodaj na trzeci zbiornik jeszcze to aby zabezpieczyć je na przyszłość
https://regeneratory.pl/ukl-paliwowy/26-xado-ex120-do-pomp-paliwowych-i-ukladu-paliwowego.html a raz-dwa razy w roku powtórz czyszczenie multi cleanerem aby nie dopuścić do ponownego gromadzenia się dużych ilości syfu.
Swoją drogą w ASO wymieniono rzeczy niezwiązane z awarią, de facto na ślepo ale czasem tak jest taniej niż rozbierać(szczególnie gdy filtry dawno nie wymieniane). Do DPF użyj tego(nim sie zapcha)
https://regeneratory.pl/silnik/117-dpf-cleaner-czysci-atomex-250ml.html