Autor Wątek: kierunkowskazy na rondzie?  (Przeczytany 5063 razy)

Offline cat11

• Znawca tematu
  • Reputacja: +0/-0
kierunkowskazy na rondzie?
« dnia: Maj 27, 2009, 15:04:33 pm »
jak to jest z tymi kierunkami? trzeba dawać przy wyjeździe zawsze w prawo czy nie? Jak są światła to coś zmienia?

ackeka

• Gość
Odp: kierunkowskazy na rondzie?
« Odpowiedź #1 dnia: Styczeń 30, 2010, 14:29:42 pm »
jestem po kursie na c :D więc wiem wszystko,po pierwsze zajęcie pasa- prawy- to zjazd na prawo(włączamy kierunkowskaz przed wjazdem na rondo) lub jazda na wprost(nie sygnalizujemy)-(kierunkowskaz wlączamy po minięciu pierwszego zjazdu w prawo i włączamy sygnalizując zjazd. po drugie zajęcie pasa prawego- jazda na wprost(nic nie sygnalizujemy) lub  zjazd następny czyli prawy (sygnalizujemy przed rondem- w momencie wjazdu wyłączamy-poruszamy sie po rondzie bez kierunkowskaza-włączamy sygnalizując zjazd )lub nawrót--jasne?

Offline cat11

• Znawca tematu
  • Reputacja: +0/-0
« Odpowiedź #2 dnia: Styczeń 30, 2010, 16:49:20 pm »
Nie jasne, raczej jeszcze ciemniejsze :)

Czyli co? Przed wjazdem na rondo (załóżmy że skręcamy na nim w lewo w 3 wyjazd) włączamy prawy kierunek a potem wyłaczamy na rondzie i dajemy dopiero po minięciu drugiego wyjazdu? bo tak zrozumiałem z Twojej wypowiedzi ale mi sie to w głowie nie mieści :)

przy okazji: kto ma pierwszeństwo jeśli chcesz zjechać z ronda a jesteś na wewnętrznym jego pasie?(są 2 pasy ty jedziesz od środka i chcesz zjechać a z prawej masz auto które chce jechać dalej dookoła ronda).

ackeka

• Gość
« Odpowiedź #3 dnia: Luty 01, 2010, 11:17:27 am »
jakskrecasz w lewo na rondzie,tozajmujesz lewy pas,włączasz lewy kierunkowskaz, wjeżdżając wyłaczasz, włączasz prawy gdy jestes po minieciu zjazdu na wprost.